2014. december 1., hétfő

Skulld – Csontos doom az Alföldről

Létezik Kecskemét környékén pontosabban egy Szentkirály elnevezésű kis faluban egy fiatal lelkes heavy/doom-groove zenekar a Skulld. A srácok zenéjére a napokban lettem figyelmes miután eljutott hozzám első bemutatkozó daluk a Skeletown. Zenéjük alapvetően a klasszikus heavy metál gyökereiből fakad stoneres, szabbatista doom hatásokkal. De, hogy kik is ők, és mit tudhatunk meg róluk, arról a zenekar két tagját, Csorba György basszusgitáros-énekest, és testvérét Csorba Zoltán gitárost kérdeztem egy bemutatkozó villám interjú keretében.


Sziasztok! Mióta is létezik a zenekar, és kik a tagjai?

Csorba György: 2013. március közepe óta van ez a felállásban. Akkor esett az a rohadt nagy hó. Péterke abban a zergeb…ó hidegben vállalta az első próbát. Próbáltunk egy félnapot aztán már nem is nagyon kellett mondani, hogy akkor most „benne vagy, nem vagy benne?”. Egy bólintásból tudtuk, hogy működik a dolog. Palival én már zenéltem együtt korábban. Zolival meg nem csak a zenei ízlésünk közös, hanem a vérünk is. De ha tényleg konkrétan kell említeni az tagokat. Csorba Zoltán szólógitár (riffmester), Fodor Péter dob, Varga Pál gitár, Mén pedig basszusgitár ordibálással.

Csorba Zoltán: Gyurival már 2003 óta toljuk együtt. Akkor még kő thrash metalt nyomtunk, Palival  is akkoriban ismerkedtünk meg. Szóval ezer éve ismerjük egymást. Külön utakon jártunk, de aztán egyesítettük erőinket.

Zenétek alapját az erősebb metálos riffekek alkotják, de megtalálható bennük a doomos, groove-os hatások is. Mik azok a kedvencek, akik akár hatással vannak rátok, illetve zenétekre?

CsGy: Zolival mi egészen a Ős-Bikinitől kezdve a Decide-ig mindent hallgattunk. De a legerősebb a thrash, meg a death metál vonal volt. Meg persze az olyan alap bandák, mint a Sabbath, Metallica, Pantera, Sepultura, Slayer. Személy szerint én a Down-nal középiskolás koromban megismerkedtem meg és akkoriban a Nola mindig rajta volt az mp3-as lejátszómon. Szerintem nagyon nem is kell több, hogy az ember sejtjeibe is belemásszanak azok a riffek, dallamok mint a Lifer, Stone the Crow vagy épp a Ghost Along. Ezenkívül rengeteget hallgattam a Stereochrist - Dead River Blues albumát, meg persze más magyar bandákat is, mint például a Born 33, Inferno Metalcore System, Mood, Magma Rise, de a Casketgarden is nagy kedvenc. Mostanában álltunk rá jobban olyan stoner rockos dolgokra, mint a  Kyuss, QOTSA, vagy a 1000MODS. Erre lehet inkább én… ha-ha. Péter eléggé más stílusban nyomul, ő Dream Theater mániás.  Pali meg szintén mindent hallgat a Rózsaszín Pitbulltól a Havokig.

CsZ: Nálam sokig a Metallica volt az alap minden értelemben meg a thrash bandák. Aztán jött a Danzig és a Ghost. A Danzig miatt a bandán belül persze közröhej tárgya vagyok, de ez van… ha-ha. Számomra a Danzig egy egészen új szemléletet jelentett. Emellett persze ott van a komolyzene, az alap Black Sabbath, a High on Fire meg inkább hozzáállásban, mint konkrét tetten érhető hatásként a Creedence. A magyarok közül a Gyuri által is említett bandák, bár a Neck Spraint, a Stonedirt-öt és a Superbutt-ot kihagyta. Akikre akkor is felnéztünk, meg most is felnézünk.

Bemutatkozó dalotok a Skeletown igen erős dal lett. Mit mesélnétek erről?

CsGy: Valóban, mi is így érezzük. Reméljük azért majd a több is tetszeni fog a népeknek. Részemről annyi van ezzel a nótával kapcsolatban, hogy sokat dolgoztunk vele. Igazán kiérlelt, átgondolt, de nem túlgondolt nóta. A szövegéről meg a témájáról én személy szerint nem mondanék semmit, mindenki döntse el, szerinte mit akar mondani a dal.


CsZ: Ezzel a számmal dolgoztunk a legtöbbet, mert vagy 6 fajta verziója volt. A korábbi bandánkban nagyon szerettük a páratlan, meg mindenféle tört ütemeket és ezt valahogy ide is bele akartuk építeni. Aztán szerencsére ezt leszavazták (ha-ha). Szeretem túlbonyolítani a dolgokat ezért is jó, hogy közösen döntünk. Az volt a legdurvább, hogy ez a nóta ment fel a leglazábban a stúdiózás során. Sokáig Pgram volt a munkacíme, mert nekem valamiért a Pentagram jutott eszembe róla.

Lassan elkészültök az első EP-tek. Hol tartanak most a munkálatok, mit tudhatunk a készülő anyagról?

CsGy: Nagyon szeretnénk, ha körülbelül karácsony környékére már feltehetnénk a netre. Még a lemezborító van hátra, meg a fizikai formátum. Szeretnénk néhány CD-t is csinálni. Legalább magunknak (ha-ha).

CsZ: A stúdiós dolgok készen vannak, most a kiadás jogi háttere van még hátra. Az EP-n 6 nóta lesz majd kb. 25 perces terjedelemben. Talán azért is jó így, mert manapság már kevésbé tudsz odafigyelni egy 70 perces lemezre. A felvételek Kiskunfélegyházán készültek és k..va jól szól. Ezúton is köszönjük Gyapy! Ezen kívül fontos, hogy a digitális mellé legyen kézzel fogható változat is. Szerintem úgy kerek a dolog. Én még walkmannel jártam iskolába, és a zsebeim tele voltak kazettákkal és szerettem is gyűjteni a lemezeket, ahogy most is! Tehát december közepén lesz majd elérhető a lemez.

Tervek, elképzelések a zenekar jövőjére vonatkozóan?

CsGy: Koncertek, jó sok koncert. De természetesen, mihelyt összejön annyi nóta, na meg pénz, hogy érdemes legye rögzíteni őket, akkor persze azokat is felvennénk.

CsZ: Osztom, amit Gyuri mond! Sok koncert hasonszőrű bandákkal és persze új anyag készítése!


Tagok: Fodor Péter - dobok, Csorba Zoltán - gitár, Varga Pál - gitár, Csorba György - basszusgitár-ének




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése