2013. december 18., szerda

Stonedirt/Stoned Earth – Saját szavakkal a Sabbath Estről

A Stonedirt tavalyi nagysikerű Black Sabbath Estjének folytatására idén a Showbarlangban került sor, ahol is egy fantasztikus összeállítású koncerttel idézték meg az örökérvényű Sabbath klasszikusokat, elkápráztatták ezzel minden szabbatista rajongót. Hogy Ők, hogyan érezték magukat ezen az estén, arról a zenekar tagjai mesélnek.

Sziasztok! Sikeresen lezajlott a második Sabbath Est. Hogy látjátok, hogyan fogadta a közönségetek és Ti, hogy éreztétek magatokat? Vagy lehet-e említeni valamiféle esetleges csalódást, vagy más negatívumot?

Endre: Én nagyon jól éreztem magam, remélem más is! Negatívum? A két óra zenélésről megint kiderült számomra, hogy NAGYON megerőltető! Másnap mozdulni is alig bírtam, ja és 1.7 kg fogytam egy este alatt, de megérte!

Boldi: Mi nagyon jól éreztük magunkat tavaly is, most is, és már a felkészülés alatt is. Talán egy kicsit több embert a nézőtéren el tudtam volna képzelni. Bár így is remek volt a hangulat.

Troll: A közönség is jól fogadta, és mi is nagyon jól éreztük magunkat. Kicsit sajnálom is, hogy vége az idei sabbathozásnak!

Balázs: Természetesen, mint mindig, amikor koncertezünk nagyon jól éreztük magunkat. Az egyetlen negatívum, amit meg tudnánk említeni az, hogy kicsit több emberre számítottunk. De minden szempontból gázos volt az utolsó pár hét, eleve nagy szerencsénk volt, hogy a Showbarlang átvállalta és oda tehettük át a bulit, amiért hatalmas köszönet! De nem is igazán hiányzott, hogy azon parázzunk napokon keresztül, hogy egyáltalán összejön-e a koncert egy ilyen blőd baromság miatt. Összességében azért minden jól sült el szerintem, de tényleg nagy meló volt. Mi a buli előtt már félőtől pakoltunk, rámoltunk, aztán rohantunk a helyre, beállítani mindent, ritkán szórakozunk ennyit előtte. És külön köszönet a Vendettának, hogy be tudtak ugrani!

Egy bő két óra hosszas műsorra készültetek, és kápráztattatok el minket! Mióta készültetek erre a bulira, voltak különleges nagy előkészületek, ötletek agyalása (értem itt például a keresztek és füstgép látvány elemét)?

Endre: Én ezekről nem is igazán tudtam, illetve hát mondták! De jobban izgultam amiatt, hogy hogyan fog sikerülni maga a zenei rész, minthogy igazán felfogtam volna.

Boldi:  Igazából tavaly kezdtük el a tavalyi estre készülve. Most alig néhány hónapra volt szükségünk.

Troll: Már tavasszal elkezdtünk 1-2 újabb dalra felkészülni, igazából a keresztek csak a buli előtt pár nappal jutottak eszébe a srácoknak. Én például aznap tudtam meg, hogy lesznek látványelemek! Ha-ha

Balázs: Tavasz óta minden próbára elővettünk 1-2 új nótát és közben felelevenítettünk már megtanultakat. Komolyabb készülés a buli előtti 1 hónapban volt, akkor már csak Sabbath dalokkal foglalkoztunk. A füstgép semmi extra, de kölcsön kértünk egyet, mert nekünk meg a helynek sincs, meg kértünk még lámpákat, kamerákat az Action Cam-éktől, a kereszteket meg megemlítettem a többieknek 3 nappal a buli előtt, azért is felejtette el mindenki, ahogy látom, mert szerintem nem vették komolyan. A buli előtt 2 órával meg mindenki nézett, hogy tényleg lesznek keresztek? Mindig ezt csinálják, mondok valamit, aztán meg nem emlékeznek rá, hogy ezt már megbeszéltük.  Amúgy meg jó apám segített a keresztekben, mert ha mi csináljuk valószínűleg szarul néztek volna ki, ő meg pillanatok alatt összedobta. 

Azért valahogy fizikailag és lelkileg is felkel készülni egy ilyen koncertre, nem? Kérdezem ezt főleg tőled Balázs, aki a befejezésig le sem jöttél a színpadról, hisz a szünetben is egy fergeteges gitárszólóval fokoztad a hangulatot.

Endre: Lélekben elég sokat készültem rá, fizikailag meg nem! Pedig nem ártott volna. ha-ha

Boldi: Hát pont azért maradt Balázs végig fent, hogy mi tudjunk pihenni. Ő meg úgyis bírja!

Balázs: Ja, Boldi meg Endru egy ilyen maratonibb bulinál szokta mondani, hogy legyen egy kis szünet. Az meg elég bénán néz ki, hogy mindenki lemegy szusszanni, így általában az a bevált, hogy maradok egy kicsit bohóckodni. Meg én amúgy se szeretem megszakítati ezt a folyamatot, hogy ha színpadon vagyok. Alapvetően két óra nem sok a színpadon, ha csak ezt csinálod. A mi szintünkön lévő zenekaroknak inkább az a szar, hogy előtte és utána is pakolsz, cuccolsz és a buli négy órával előbb kezdődik, és hárommal később végződik. Mert az egy dolog hogy lenyomsz két órát, de utána lejössz, leülsz pár percre aztán meg belegondolsz, hogy most akkor mindent lepakolni be a kocsiba, vissza a próbaterembe, ez a része a szar, nem a buli hosszú. Azt játék közben úgysem érzed.

Hogyan kerültek a dalok kiválasztásra? Voltak valami kritériumok, hogy miket fogtok játszani?

Endre: Nem volt igazán tudatos semelyik szám kiválasztása sem. Erősen érzelmi-hangulati alapokon találtuk ki általában, hogy mi legyen, és legfeljebb kihagytunk egy-két számot és mást választottunk, ha már menet közben a próbák során úgy tűnt, hogy hiába szeretnénk nagyon, mégis valahogy hiányzik valami belőle. Ez a tavalyira jellemző elsősorban talán, de mivel a törzsét az egésznek az adta ki, ezért az ideiről is ugyanúgy elmondható.

Troll: Azokat válogattuk ki, amelyiket a legjobban szeretjük. Persze jó, néhány másik kedvenc még így is kimaradt.

 Balázs: Troll ragaszkodott a Killing Yourself-hez, én a Hand of Doom-hoz, a Paranoid-ért meg kaptuk a magunkét, hogy legutóbb elmaradt, így az is adott volt. Megbeszéltük, hogy kiszedünk pár számot, és kb. ugyanolyan hosszú lesz a buli, mint az előző. Persze azt történt, hogy 2 szám ugrott, 5-6 pedig bekerült.

Kinek mi a kedvenc Sabbath dala?

Endre: Fairies Wear Boots, The Wizard, amit szájharmonika híján sajnos megint nem toltunk. Talán ezt a kettőt tudnám kiemelni így hirtelen. De egy top 10 kedvenc összeállítása azért könnyebb lenne.

Boldi: Igen, többet is lehetne említeni, de ez időről időre változik. Faires Wear Boots, Killing Yourself to Life, Under the Sun, ez a top hármas most!


Troll: Into The Void, Snowblind, Killing Yourself To Live, Lord of This World.

Balázs: Minden érából van nagy kedvenc. Képtelen vagyok egyet is kiemelni. Az Electric Funeralt ugyanúgy szeretem, mint a Heaven and Hell-t vagy a Headless Cross-t.

Ugye remélhetünk a folytatást jövőre? Vagy inkább úgy kérdetném: - Lesz folytatása a Sabbath Esteknek a jövőben?

Endre: Én szeretném! Bár lehet, máshogy alakulnak majd a dolgok. Ha lesz mégis, akkor szeretném, ha kicsit kevesebb nóta lenne, de még jobban sikerülne a buli.

Boldi: Remélem, már-már hagyománnyá válik! Hiányozna, ha nem lenne!

Troll: Én is nagyon szeretném! Még egy nagyobb bulinak örülnék ahol a nem Ozzy-s dalokból is egy jó pár elhangzana.

Balázs: Igazából egyre könnyebb dolgunk van, mert elég sok dalt megtanultunk már, de nyilván megint változni fog az összeállítás, mert ez továbbra sem egy szokásos hakni tribute est, hanem meg akarjuk adni a módját. Szerintem az évente egy ilyen buli borítékolható.

Esetleg nem terveztek ezzel kapcsolatban kiadni egy Tribute albumot?

Endre: Ez szerintem még semelyikünknek nem jutott eszébe. Azt hiszem, nem nagyon valószínű, de majd a próbák során kiderül kinek mi a véleménye erről! Ha-ha

Boldi: Eddig még nem gondoltunk rá... de nem rossz ötlet!

Balázs: Nekem ez nem férne bele, pláne amíg vannak saját dalaink!

Ha már albumnál tartunk! Mi a helyzet a Stonedirt-el? Ott várható új anyag?

Endre: Nagyon remélem! Most a Sabbathozás után újra csak a saját dolgainkra fogunk koncentrálni.

Boldi: Most hogy lezajlott a Sabbath est végre nekiugrunk az új daloknak is...


Troll: A napokban kezdjük el az új dalok írását. Elvileg Balázsnak már van vagy 100 riff ötlete.

Balázs: Igen, a héten már boncolgatunk pár témát! Aztán remélem most, hogy még mindenki be van már gerjedve gyorsan fogunk haladni. Ötlet van bőven!

És végezetül Balázs! Mi a helyzet a Wall of Sleep-nél?

Barna egy technikai malőrből kifolyólag nem tudta feljátszani a témákat az új lemezre, így arra várunk, hogy ez mikor oldódik meg. Én úgy számolom, hogy január végére leszünk meg a felvételekkel aztán keverés, stb… Február végére, március elejére saccolom a megjelenést. De szerintem megéri várni rá, sok meló volt a dalokkal és azt hiszem elég jók lettek!

Srácok, Stonedirt/Stoned Earth! Mindenki nevében köszönöm a Sabbath Estet!

Balázs: Mi köszönjük, hogy ott voltál és mindenkinek, aki eljött!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése