2014. március 8., szombat

Boddah - stoner/grunge/doom trió hardcore szigorral

A tavalyi év végén alakult szegedi Boddah zenekart nem tétlenkedett sokáig. Pár hónap leforgása alatt elkészítették két dalos bemutatkozó albumukat, amivel igen jó fogadtatásra számíthatnak a hazai stoner/grunge/doom zene rajongóinak körében. A trió tagjai több más bandából is ismeretek. Hogy ez csak egy projekt, vagy egy komolyabb megfontolás, erről, és a bemutatkozó anyagukról Blanár Leventével a zenekar énekes gitárosával beszélgettem.


Szia Levi! Először is kérlek, mutasd be a zenekart. Hogyan alakultatok meg, honnan jött az ötlet, hogy együtt játszatok?

Az egész zenekar annak az eredménye, hogy fétisem halálra dolgozni magam és 2 zenekar, meló meg suli mellé még kellett találnom valamit, amivel elüthetem az időt. Így körülbelül novemberben elkezdtem keresni az embereket hozzá. Domit egy szaktársamon keresztül ismertem meg, Atit pedig láttam már színpadon. Eredetileg 4-en voltunk, de végül az egyszerűség kedvéért 3-ra csökkent a létszám. A cél, amiért létrejött ez a projekt első sorban az, hogy nekem nagyon sok kidolgozatlan ötletem van, amit szeretnék megvalósítani, a srácok pedig hihetetlenül jó segítségek ebben, mert rengeteget tesznek hozzá.


Boddah. Honnan jött ez a név, és mit takar?
 
Ezt a nevet Ati találta ki, neki volt már ilyen néven zenekara. Egyébként így hívták Kurt Cobain képzeletbeli barátját… mi még az elején grunge-ot akartunk játszani.

Rövid idő alatt összeállítottátok a bemutatkozó anyagotokat. Voltak erre vonatkozóan konkrét terveitek már az elejétől? Hol, mikor és hogyan vettétek fel ezt az anyagot?

Nem igazán. Írtunk kb. 6-7 számot, amik egész jól sikerültek. Szebi és Norbi az Our Sound Recording Stúdióból lejöttek és meghallgatták őket és megbeszéltük, hogy melyiket lenne érdemes felvenni. Az elképzelés mindössze az volt, hogy egy két számos mini EP-vel jó lenne valami olyan anyagot összerakni, amivel akárhova bepofátlankodhatunk.

Hogy történtek a dalok felvételei?

A dalok Szegeden az Our Sound Recording Studioban lett felvéve Szabó Szebasztián és Sóti Norbert közreműködésével. Február 14-én kezdtük el felvenni egy hétvégén. Péntek este mankó, másnap egész nap dob és basszus, aztán harmadnap gitár. Hétköznap esténként énekeltem fel a két számot. Szebiék nagyon segítőkészek voltak és annyit dolgozhattunk a számokon, amennyit akartunk.

Tervek a zenekarral? Hisz ti mindannyian tagjai vagytok más zenekaroknak is. Mennyire projekt ez, vagy épp mennyire „komoly” ez az elképzelés?

Én személy szerint úgy képzelem, hogy most az első számú cél az, hogy összeállítsunk egy ütős repertoárt. Szeretném, hogy ha eljutunk valami komolyabb helyszínre, akkor az már olyan legyen, hogy hibát ne lehessen benne találni. Koncertezni szeretnénk természetesen, de e téren én leszek az első hátráltató tényező, mivel a Let The Cigar Die-al és a Barbearsel is elég királyul folyik most a munka.

Végezetül, ha neked kellene bemutatnod a Boddah zenéjét, mit mondanál el róla?

Ha nem az EP alapján kéne leírnom, akkor azt mondanám, hogy bele van darálva minden a modern metáltól a kecskeáldozós doom-ig. Egy igazi keverék, de minden számban van valami olyan hasonlóság, ami miatt nem lógnak ki egymás mellől. Az Ep-n lévő számok pedig az általunk legjobbnak ítéltek. Az Obligation részemről egy nagyon amerikai hangulatú szám lett. Rúdtáncoló lányok, meg miegymás. A Labour pedig inkább egy paraszt HC szám, amit szándékosan nem bonyolítottunk túl. Rohadtul tetszett mindenkinek a riff, úgyhogy nem akartuk túlgondolkodni. Kb. ennyi.

Levi, Köszönöm szépen a beszélgetést!

Én köszönöm!


Blanár Levente – énekes/gitáros, Dencs Dominik – dobos, Balogh Attila - basszusgitár






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése