2014. július 2., szerda

Green Machine – Fortress Of Thorn ’EP 2014

A Green Machine eddig Magyarország első számú Kyuss tribute zenekaraként volt számon tartva. Mondom eddig… azonban az egy hónapja megjelent Fortress Of Thorn, négy saját dalos bemutatkozó kislemezükkel kiléptek a „tisztelet” bandák soraiból, és bebizonyították, hogy saját ötleteikből és zenei elképzeléseikből is tudnak alkotni.


De lássuk csak ezt a négy számot. Az első track az In This Storm egyedien állat lett. Nekem mindig is bejönnek az ilyen lassú fuzzos vontatású szabbatos riff hegyek. Peru énektémája megafon recsegéssel hömpölyög végig lüktető nap égette zakatoló témákon. A Fuzzland ezerrel száguldó, pörgős ritmusaiból már kiérezhető a sivatagos Kyuss vonal, de ez nem is baj, elvégre ebből indultak ki. Ami viszont még nagyon feldobja a dal színeit az a laza, elszállós dallamvilágú hard rockos, rock n' roll/fuzz-os betét a dal közepétől. A One Once Man II dal címre minden Kyuss szimpatizáns felkapja majd a fejét. De ez nem is csoda, hisz olyan mintha az eredeti folytatása lenne némileg gyorsabb változatban. Ami nekem kitűnik belőle, az a refrén, illetve Peru énekében megbújó Led Zeppelin-es hatás. Olyan mintha a Led Zep – Black Dog-ját hallanám. (Ezt viccesen meg is említettem is neki legutóbbi beszélgetésünk kapcsán. Ő meg kissé szabadkozva így válaszolt rá: - „Tök jó, bevallom sosem gondoltam volna. Imádom azt a számot amióta meghallottam, de így direktbe nem akartam bele tolni.” Nyugi Peru! Ez ad neki egyedi ízt, és te is tudod, hogy vannak hatások, amiket nem lehet csak úgy elhagyni.) A záró dal a Two címet viseli. Ami egy igazi zakatolós stoner mocsok, egy szemét, kissé már metálosan tombolós fejrázós veszedelem.


Jó kis sivatagos stoner rock album lett az első Green Machine cucc. Tele remek riffekkel, és igazi laza bulizós sivatagi hangulattal. Tribute bandaként (bár én nem vagyok egy tribute párti) nem tagadom jól adták vissza a Kyuss-t. De ez többet ér annál mintsem, hogy azon a régi vonalon folytassák. Azért azt is remélem, hogy az ifjonc feltörekvő csapatok nem erre veszik az irányt. Mert egy ilyen zenekarból elég egy is hazánkba. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése