2015. február 27., péntek

Hot Beaver – A nők lába között búvó ˝Szent Grált˝

Az egykori Green Machine (Kyuss Tribute Band) basszere Horváth ˝Sexy˝Gábor, Hot Beaver néven alapította meg új zenekarát. A csapat hamarosan egy debüt anyaggal fog jelentkezni, ami minden bizonnyal tovább viszi a GM stoner, desert rock vonalát. De, hogy vajon több is lesz-e bennük? Erről, a Green Machine-ről, az új zenekarról és terveikről egy villáminterjú keretében beszélgettem Gáborral.


Szia Gábor! Először beszéljünk a Green Machine-ről. A tavalyi év közepén kiadtatok egy saját dalokat tartalmazó kis lemezt, amivel úgymond kibújtatok a tribute bandák soraiból. Majd az albumbemutató előtt hirtelen megszűnt a banda. Mi történt akkor a GM-en belül?

Szia Armand, köszönöm a kitüntető megkeresést és köszöntöm az olvasókat is! Igen, ez egy kényes téma. Azt már az elején le szeretném szögezni, hogy nagyon sokat köszönhetünk Perunak, mert Ő hozott össze minket Mikivel, akivel most már azt mondhatom, hogy tűzön-vízen át együtt maradunk; bármi van, együtt muzsikálunk. A Kyuss tribute zenekarban kezdtünk el mindketten foglalkozni a stoner zenével, előtte inkább rockerek - metálosok voltunk, de nekünk mindig is a kicsit keményebb zene jött be. John Garica (Kyuss - Unida frontembere) ötlete alapján kezdtünk el saját dalokat készíteni négyen, a Green Machine név alatt, de munka közben egyre inkább körvonalazódott, hogy nem állunk egy állásponton a zenekar stílusát, hangzását és küldetését tekintve. Egy szó, mint száz, mi ketten kiszálltunk a zenekarból. Attila, a dobosunk pedig abbahagyta a zenélést. Nehéz döntés volt, de meg kellett hozni, mert minket tényleg semmi más nem érdekel, csak az, hogy a saját zenénket toljuk, feszültségek és idealizálás nélkül. Nem szeretnék emiatt hanyagolni olyan témákat, érzelmeket, amik igazán belőlünk jönnek, mert ez a bandán belül valakinek nem tetszik.

Ezek a problémák megmutatkoztak korábban is, vagy csak az adott pillanat, helyzet eredményei voltak?

Az, hogy Attila abbahagyta a zenélést, egy régi és hosszú folyamat végkifejlete volt. A mi kiszállásunk elég gyorsan zajlott le több erős jellembeli és nézetbeli ellentét miatt.  Egy kicsit megpihentünk a történtek után, megbeszéltük mit akarunk, és már kezdődött is az új utak felkutatása. Nekem a zene az első az életemben, erre tettem fel mindent.

Akkor térjünk rá az új zenekarodra, a Hot Beaver-re. Kérlek, mutasd be a zenekart. Kik a tagok, hogyan állt össze a csapat?


A gitáros adott volt, ifj. Kocsándi Miklós; ő az a srác, aki a Kyuss ősapa szólólemezén is játszik. Én nagyon szeretek Vele zenélni, mert tényleg nem csak pötyögünk valamit, hanem pillanatok alatt ráérzünk egymás témáira és stílusára, ugyanazokat az érzéseket szeretnénk átadni.  Minden percben érzem, hogy egy hajóban evezünk. A dobos Makai Laci, akit az Apey and the Pea zenekarból ismerhettek. Érdekes volt a választás, mert egy bugyuta hódos képpel feltettem a hirdetést egy közösségi oldalas zenészkereső csoportba, hogy dobost keresek. Egy perc sem telt el, már ugrott is elő a chatablak; a Makai volt. Kérdezte hova és miért keresek dobost. Meséltem egy kicsit a bandáról és a terveimről. Ő egyből mondta, hogy tök jó, menjünk le egy kicsit dzsemmelni a próbatermébe. Mikivel megjelentünk és azonnal éreztük, hogy nem kell tovább keresni. Úgy dobol a srác, ahogy kell egy ilyen zenekarban: erős, brutális, de mégis laza. De szerintem ezt az Apey-ből már mindenki vágja. Kegyetlen. Az énekesi mindig a legkeményebb poszt egy zenekarban, hiszen nagyon nehéz olyan embert találni, aki a zenekar élére tud állni, elég jól énekel, jó ötletei vannak és emellett jó arc is. Öreg gúgli testvérbe beírtam, hogy "énekes zenekart keres". Első találatok egyike volt egy zenészkereső fórum, ahol kb. a 3. hirdetés egy ilyen szöveg volt: "fasza énekes zenekart keres". Gondoltam, ez biztos lökött, úgyhogy meg is hallgattam a felvételeit, amiket ott közzétett. Semmi extra nem volt, de éreztem egy olyan feelinget az egyik dalánál, amit eddig csak egy embernél, Undosnál (akivel Lukács Petánál is együtt dolgozunk, és eredetileg őt gondoltam a Beaver énekesének), így hát megkerestem és átküldtem neki néhány dalt, hogy mégis milyen zenét akarunk csinálni. Pár perc múlva visszaküldte a dalokat felénekelve. Persze csak demók, de én azonnal felhívtam Mikit, hogy "haver, ezt hallgasd meg, ez tiszta Alice In Chains". Lehívtuk próbára, erre megjelent a szőkére festett tüskés hajával, és hatalmasat énekelt. Nagy arc, Lőcsei Bencének hívják, és tényleg tehetséges, ráadásul jó fej. Először azt hittem hülyéskedik, hogy a mínusz 10 fokban tartandó fotózásra fürdőköpenyben jön. Nézzük csak meg a képeket, fagypont alatt is alsógatyában vigyorog! Ha-ha.

Hogyan jött az új banda ötlete? Hisz Te emellett több zenekarban is játszol. Esetleg hiányzott ez a vonal?

Érdekes dolog ez, mert már több mint 15 éve zenélek és zenekarozom, de ez életem második igazán önálló zenekara. Eddig, és a mostani helyzetet is beleértve, mindig mások zenekarában zenéltem, sosem a sajátomban. Persze nagyon jó Petánál és a Lovreknél az ő zenéjüket nyomni, hiszen ők azok, akikre igazán felnézek még most is, hiszen zsenik a maguk nemében. Az ország legjobb gitárosaival tényleg élmény együtt muzsikálni, de bennem megbújik egy olyan én is, ami szeretne úgy igazán egyszerűen, de nagyon odabaszni!  Már bocs a kifejezésért, de más nem tudja ennyire kifejezni azt, amit a Beaver jelent nekem. Itt együtt, próbán írjuk a dalokat, egyszerűek, mégis minden bennük van, amit szeretek. Egy más világ, más esszencia; szóval erre is szükségem van, és nagyon örülök, hogy ilyen partnereket találtam hozzá.

A banda neve kissé bizarr ˝Meleg Hódok˝. Fiúzenekar vagytok az okés… Mégis honnan jött ez a név?

Ha-ha. Hatalmas, azt hiszem már másodszor hallom ezt az értelmezést a zenekarra. Nagyon szeretem az állatokat, a hódokat is, ráadásul felénk - a Mosoni Duna területén nagyon sok hód él. Az amerikai szlengben a "beaver" az ellenkező nem, a nők lába között búvó " Szent Grált" jelenti, és a mi nevünkbe a "hot" a dögös jelzőt takarja. Szóval, ha Hot Beaver, akkor egy dögös csajra gondoljunk, akire - nyugodtan valljuk be- mindannyian vágyunk. Egyébként van egy kis vicces sztorim ezzel kapcsolatban: Amikor Unida koncerten jártunk Bécsben Mikivel, már kitaláltuk ezt a koncepciót, megegyeztünk a Hot Beaver névben, és gyakorlatilag Garciaékkal alapítottuk meg a zenekart a backstageben. Egy amerikai forma sem volt, aki nem zokogott volna a nevetéstől, amikor odamentem és bemutatkoztam: "Hey, i'm Sexy from Hot Beaver!". Egy életre megjegyezték.


Hamarosan jön a bemutatkozó anyagotok. Mit tudhatunk róla, mit várhatunk tőle, és legfőképp, mikorra várható?

Már a GM érában kipróbáltuk azt a módszert, hogy a '70-es évek bandáinak módszerével egyben, élőben rögzítünk, nem a ma megszokott mesteri, ám ebből következően steril sávos/tékes módszerrel. Itt nincs editálás, ha valaki elrontja, akkor újrakezdjük. Mindenki egyre jobban figyel, és végül az első igazán jól sikerült próbálkozásnál megállunk és megtartjuk, amit csináltunk. Természetesen vannak hibák, esetleges gyorsulások - lassulások, de ettől lesz emberi, dögös, szerethető a zene.  Hogy a netre mikor kerül fel, még nem tudom, de az a terv, hogy még a debütáló koncert (Február 28. Showbarlang) előtt kiteszünk belőle valamit, ha nem is a teljes anyagot.

Említetted és remélem, nem árulunk el vele túl nagy titkot, hogy az EP 4 dala közül 2 már hallgató volt a GM kislemezén is. Ezek most új köntöst kapnak, újraírtátok?

Igen, a régi dalokat is megtartottuk, mivel a zenei részeket mi írtuk, de új dobolás és énekdallam, és persze új szöveg is került rájuk. Természetesen egy már felvett anyagot kényes dolog megbolygatni, de hogy őszinte legyek, minden dalnak jót tett az, hogy egy kicsit beértek a mi fejünkben is. Jönnek az új dalok, szerencsére nagyon gyorsan tudunk dolgozni. Úgy kezdtük el ezt a zenekart, hogy 10-12 dal ötlete már megvolt a fejünkben. Azóta érnek bennem még újabbak, szóval én azt mondom, hogy idén kint lesz a nagylemez is.

Tervek a jövőre nézve? Koncertek, egyebek?

Zene, Zene, Zene, csupa nagybetűvel. Koncerteket folyamatosan szervezünk, írjuk a nagylemezt és még idén szeretnénk megjelentetni. Szerencsére termékenyek vagyunk, úgyhogy ezzel nem lesz probléma a továbbiakban sem.

Gábor, Köszönöm a beszélgetést! És várjuk az új anyagot. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése